Prevencija imovinskog kriminaliteta

  • Slika PU_SD/br.1. Provale u domove_page-0001.jpg
  • Slika
Slika PU_SD/br.1. Provale u domove_page-0001.jpgSlika
Projektna aktivnost ZAŠTITITE VAŠE DOMOVE OD PROVALA I KRAĐA
Nositelj projektne aktivnosti:  Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja: Od 2011. kontinuirano
Planirano praćenje pokazatelja: Da                                              
Ciljevi projektne aktivnosti: Senzibiliziranje javnosti za problematiku vršenja kaznenih djela krađa, teških krađa, provala u domove (stanove i obiteljske kuće), s ciljem jačanja mjera samozaštite,  sigurnosne kulture, te podizanje razine subjektivnog osjećaja sigurnosti kod građana.
Ciljane grupe: Građani, vlasnici i korisnici stambenih jedinica (kuće i stanovi).
Pregled planiranih aktivnosti: Informiranje javnosti, edukacija građana o samozaštitom ponašanju, izrada informativnog letka i distribucija, kriminalističko taktičke mjere i radnje, angažiranje kontakt policajaca na kontakt rajonu, vrednovanje učinka i primjena novih metoda na ciljanom području.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije: Distribuirali su se informativni materijali i održavani su medijski nastupi.  Nakon evaluacije izrađena nova planska dokumentacija za vremenski period 2017/2019.  2013. izvršeno je ukupno 314 kaznenih djela provala u domove, u 2014. izvršeno je 225 kaznenih djela provala u domove, dok je  u 2015. godini izvršeno 169 kaznenih djela provala u domove, što je pad za 24,9 %.  U tijeku 2015. godine prevladavale su mjere  usmjerene prevencije, medijska kampanja, pojačana aktivnost u periodu turističke sezone  te distribucija info-materijala na ciljanim područjima policijske uprave. U 2016. izvršene su 122 provale u domove, što predstavlja pad u odnosu na prethodnu godinu za 28 %.  Izrađen je novi preventivni materijal (letci), koje je tiskala Splitsko-dalmatinska Županija, Odbor za sigurnost. U suradnji sa HGK održan sastanak sa predstavnicima tvrtki koje se bave upravljanjem stambeno poslovnim jedinicama i dogovorena suradnje po projektu. U suradnji sa Gradom Splitom i JVP održane su edukacije u GK s visokim zgradama. 2018 bilježe se povećanje broja KD provala u domove te intenzivan rad po projektnim zadacima. Unaprijeđena suradnja sa drugim ustrojstvenim jedincima na kriminalističkoj prevenciji. Intenzivan rad u turističkoj sezoni uvjetovano serijom provala.
Tijekom 2019 selektivni rad putem Mobilnog preventivnog centra policije po modelu usmjerene prevencije. Tijekom 2020. pad KD-a provala u domove za cca - 50 % u odnosu na 2019 godinu.2021.  smanjenje broja KD provala u domove za cca 54 % u odnosu na 2020 god. godinu, a trend se nastavio i u 2021 godini  kada je bilo 16,2 % manje provala. Tijekom 2022 i 2023. bilježi se porast kaznenih djela provala u domove (2023 139 KD od čega 71 u Splitu i to posebno tijekom ljetnih mjeseci. Istaknuta aktivnost sa MPCP na području grada Splita i  aktivnost u dijelu krim. prevencije. Distribucija info.  materijala. Izrađena nova projektna dokumentacija za razdoblje od 15. siječnja 2024 do 01.siječnja 2026.
Planirana realizacija u tekućoj godini: Distribucije preventivnih letaka, javni nastupi, rad sa MPCP i selektivna i usmjerena prevencija u suradnji i po uputama krim. policije. Praćenje negativnih trendova i planska aktivnost u od svibnja do kolovoza. 
Planirana evaluacija: DA - periodično po aktivnostima iz projektne dokumentacije dokumentaciji te završno u siječanj 2026.   
Napomena bitna za vođenje projekta: Projekt se provodi selektivno na području cijele PU splitsko-dalmatinske.

 
Projektna aktivnost ZAŠTITITE VAŠE MOTOCIKLE I MOPEDE OD KRAĐE
Nositelj projektne aktivnosti:  Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja: Od 2011. do 2021. (nastavaka selektivnim praćenjem i planiranjem posebnih aktivnosti kroz druge projektne aktivnosti)
Planirano praćenje pokazatelja: Da
Ciljevi projektne aktivnosti: Smanjenje KD krađa mopeda i motocikala, te njihovih dijelova, podizanje razine samozaštitonog ponašanja i povećanje sigurnosti vozača motocikala i mopeda u prometu.
Ciljane grupe: Vlasnici i korisnici mopeda i motocikala
Pregled planiranih aktivnosti: Informiranje javnosti kroz izravnu komunikaciju s medijima, edukacija građana o samozaštitom ponašanju, izrada preventivnog letka i distribucija na cijelom području PU, kriminalističko taktičke mjere i radnje sa ciljem otkrivanja i procesuiranja počinitelja, angažiranje po redovnim zadaćama kontrole prometa.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije: U 2013. izvršeno je ukupno 145 , u 2014.  82 , dok je  u 2015.  izvršeno 106  krađa motocikala, što je porast za 29,8 %.  Tijekom 2015 godine rađena je kvartalna analiza te usmjeravanje preventivnih aktivnosti. U 2016. izvršene su 82 krađe motocikala i mopeda, što predstavlja smanjenje za 22,6 % . Izrađeni su preventivni materijal (letci), koje je tiskala Splitsko-dalmatinska Županija, Odbor za sigurnost.  U 2017. tiskani novi redizajnirani letci koji su selektivno dijeljeni putem policijskih ophodnji (policijski motociklisti) kao i na prigodnim aktivnostima zajedno sa Službom za sigurnost cestovnog prometa u preventivnoj akciji „Sigurnost motociklista“.   2018.  - održana press konferencija vezano za preventivnu akciju „Sigurno na dva kotača“, te uključivanje u  provedbi preventivno-sigurnosne akcija „Dani tehničke ispravnosti motocikla 2018“, Dostavljeno preventivni materijali u specijalizirane prodavaonice. Bilježi se smanjenje broja krađa u odnosu nas trogodišnji promatrani period. Tijekom 2019 , 2020. i 2021. izvršena distribucija preventivnih materijala i intenziviran rad sa MPCP. U periodu od 2019. do 2022. bilježi se kontinuirano smanjenje  KD krađa mopeda i MTC-a. Problematika stradavanja u prometu realizirana i kroz druge aktivnosti i kampanje Policijske uprave i ciljana predavanja. Kontinuirana tromjesečna analiza počinjenih KD . 
Planirana realizacija u tekućoj godini: Distribucije preventivnih letaka, javni nastupi, rad sa MPCP i sudjelovanje u preventivnim akcijama i kampanjama sa Službom prometne policije.  Aktivni rada sa udrugama i zahvaćanje populacije mlađih korisnika kroz projekt Sigurnost cestovnog prometa.
Planirana evaluacija: DA interna 2021gdoien  sa zaključkom o storniranju ukupne projektne aktivnosti i vođenju izdvojenih i ciljanih aktivnosti te praćenju negativnih trendova .   
  
Projektna aktivnost: RANO PREPOZNAVANJE I PREVENCIJA NEGATIVNIH TRENDOVA KAZNENIH DJELA
 
Nositelj projektne aktivnosti: Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja:  2023/2024.
Planirano praćenje pokazatelja: Da                                            
Ciljevi projektne aktivnosti: Rano prepoznaje negativnih pojavnosti,  smanjenje broja kaznenih djela, senzibilizacija javnosti, kao i ciljanih skupina, rano otkrivanje pojavnih oblika kaznenih djela i prekršaja, poboljšanje tehničke zaštite u objektima.
Ciljane grupe: Javnost u cjelini, pravne osobe - trgovačka društva, rizične skupine, policijski službenici
Pregled planiranih aktivnosti: Praćenje i analiza stanja, suradnja sa vanjskim subjektima, senzibiliziranje ciljanih skupina, edukacija ciljanih skupina i distribucija promotivnog materijala, ciljano usmjeravanje rada policije po prevenciji.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije:  Održano oko 30 predavanja, kojima je nazočilooko 600 djelatnika raznih trgovačkih društava („Tisak“, „Konzum“,“ Tommy“, “Croatia osiguranje“ ,“Hrvatska pošta“d.d. „ HŽ“d.o.o., „Ljekarne Splitsko-dalmatinske županije“, veliki Prodajni Centri u vlasništvu stranih tvrtki, Sportske kladionice). Održan je niz radnih sastanaka sa odgovornim osobama navedenih trgovačkih društava, kao i drugih trgovačkih društava („Ribola“ „Studenac“, Hotel „Lav“, „Bipa“, „DM“, „Kozmo“ i dr.). Podijeljen je veliki broj raznih promotivnih info materijala („Zaštitite vaše domove od provala i krađa“, „Razbojništva - savjeti za samozaštito ponašanje“ i dr.). Posebna pozornost posvećena je prevenciji događanja na štetu rizičnih grupa, kroz izravnu komunikaciju, savjetovanje i informiranje. Tijekom 2016. su održana predavanja djelatnicima „HŽ“, „Sportskih kladionica“, „INA“, te veći broj radnih sastanaka i edukacija sa odgovornim osobama različitih skupina pravnih osoba, od trgovačkih društava do prodajnih centara. Ciljanim mjerama prevencije usmjeravan rad policije i prema rizičnim skupinama,. U cilju informiranja i savjetovanja javnosti kroz provedbu različitih selektivnih aktivnosti podijeljeni preventivni info materijali. U 2017. godini održan je veliki broj sastanaka s odgovornim osobama različitih skupina trgovačkih društava, partnerima iz ovog projekta  kao i tri velika Trgovačka centra u Splitu, te odgovornim osobama  poslovnih banaka s našeg područja. Posebno informiranje i savjetovanje uoči turističke sezone, festivala „Ultra“, kao i uoči Božićnih blagdana. Održano predavanje djelatnicima kladionica  u cilju edukacije, informiranja i savjetovanja djelatnika ugroženih mogućim izvršenjima kaznenih djela Razbojništva. Tijekom 2018 velik broj aktivnosti usmjerenih na početne pojavnosti imovinskih KD, oštećenja imovine uz naglasak na vođenje osobnih razgovora i savjetovanje. Posebnost veća suradnja sa kriminalističkom policijom i nastavak rada sa većim poslovnim subjektima.Tijekom 2019 godine održano je više radnih sastanaka sa odgovornim osobama većih trgovačkih društava kao i kladionica i kockarnica kojom prilikom su isti savjetovani i educirani u svezi poduzimanja mjera samozaštitnog ponašanja a podijeljeno je više informativnog materijala sa savjetima i preporukama. Uvjetovano pandemijom dio planiranih aktivnosti i ciljana edukacija je reduciran. 2023 nastavljena aktivnost selektivnim  pisanim prijedlozima i savjetima /turistička sezona, božićni i novogodišnji blagdani/ i kontaktom s odgovornim osobama. Posebni naglasak na prevenciji računalnih prevara, požare, izdvojena imovinska KD te na situacije narušenog osjećaja sigurnosti. Analiza dojava građana i detektiranje negativnih trendova.     
Planirana realizacija u tekućoj godini: Sukladno ciljevima iz projektne dokumentacije 2023/2024, koristiti nove modele praćenja po pitanju ranog prepoznavanja negativnih trendova, koordinacije sa specijaliziranim službama te informiranja i savjetovanja šire javnosti, rizičnih skupina te odgovornih osoba i pojedinaca.     
Planirana evaluacija: Da, siječanj 2025.
Napomena bitna za vođenje projekta: Radi se o projektu PU splitsko-dalmatinske, koji se provodio od 2013. te je nakon pozitivnih rezultata evaluacije 2022 planiran za daljnje provođenje do kraja 2024.
 
Projektna aktivnost PREVENCIJA KRIMINALITETA NA BENZINSKIM POSTAJAMA
 
Nositelj projektne aktivnosti: Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja: Od 2020. do zaključno 2022. (planiran nastavak praćenja problematike  osobnim zaduženjem )
Planirano praćenje pokazatelja: Da
Ciljevi projektne aktivnosti: Smanjenje broja kaznenih djela razbojništva, teških krađa i krađa na benzinskim postajama za10% tijekom trajanja projekta, u odnosu na trogodišnji  promatrani period, od 2018. do 2020. godine, podizanje razine samozaštite, odnosno samozaštitnog ponašanja uposlenika na visoko rizičnim benzinskim postajama. Podizanje razine suradnje i komunikacije policijskih službenika na policijskim postajama sa uposlenicima i voditeljima poslova na visoko rizičnim benzinskim postajama.
Ciljana grupa: Vlasnici izdvojenih benzinskih postaja, djelatnici i voditelji poslova na benzinskim postajama i policijski službenici.
Pregled planiranih aktivnosti: Informiranje i savjetovanje, te unaprjeđenje situacijskih mjera prevencije i ukupne razine tehničke zaštite, izrada i distribucija ciljanog informativnog materijala te osiguranje dostupnosti većem broju uposlenika, aktivni rad na terenu od strane specijaliziranih službi i policijskih službenika.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije: U okviru aktivnosti iz 2010. godine izvršeno je snimanje stanja i zahvati u djelu situacijske prevencije, kroz aktivni odnos sa poslodavcima, od rasvjete do isticanja upozorenja kao i dodatnih fizičkih i tehničkih mjera zaštite, provedena je edukacija uposlenika i voditelja poslova po različitim segmentima, uz kontinuirano informiranje izravno ili preko poslodavaca, pojačani obilazak ugroženih objekata i kontakt sa uposlenicima, raščlamba i evaluacija poduzetih mjera i radnji, te definiranje i redefiniranje ciljeva. Zaključna evaluacija 2014. godine sa pokazateljima uspješnog vođenja  i smanjenje pokazatelja ugroze od kaznenih djela i prekršaja. Tijekom 2015.  ostvarena je Komunikacija i suradnja sa  odgovornim osobama, trgovačkih društava koja posluju kroz rad benzinskih postaja, kroz održavanje radnih sastanaka, kao i dostavljanjem pisanih preporuka u cilju podizanja razine sigurnosti u objektima.  2016. održano je više radnih sastanaka s odgovornim osobama trgovačkih društava na području PU. Održana je i edukacija poslovođa B.P. „INA“, kao najvećeg i najznačajnijeg partnera u provedbi ovog projekta. Izvršen i obilazak ciljanih benzinskih postaja u cilju praćenja stanja i uočavanja eventualnih pojavnosti kroz koordinaciju rada više ustrojstvenih jedinica. Aktivnosti su posebno uvjetovane turističkom sezonom. Pokazatelji praćenja su pozitivni.  2017.godine održano je više radnih sastanaka s odgovornim osobama trgovačkih društava koja posluju na području PU splitsko-dalmatinske. Posebno su ostvareni kontakti uoči turističke sezone, festivala „Ultra“, kao i uoči Božićnih blagdana u cilju informiranja, te davanja savjeta i upozorenja obzirom na specifičnosti u tim razdobljima. U više navrata izvršen obilazak benzinskih postaja koje su procijenjene kao ugrožene, obzirom na pokazatelje. 2018  u dogovoru sa PP ažurirani visoko rizični objekti prema lokacijama i događanjima. Kontinuirani osobni kontat sa savjetima i uputama za voditelje poslovanja. Iniciranje mjera uvjetovano rizicima turističke sezone i pojedinih izdvojenih objekata.
Tijekom 2019/2020 nastavljena je dobra suradnja sa odgovornim osobama BP,o držano je više sastanaka sa voditeljima  kojom prilikom su ukazivani uočeni nedostaci i predlagane dodatne mjere samozaštitnog ponašanja. U 2021i 2022 bilježi se manji broj KD na BP. Selektivno vršen obilazak visoko rizičnih BP. Koordinacija sa PP i  odgovornim osobama po prijavljenim događanjima. Izrađeni novi  pisani savjeti za uposlenike i voditelje poslovanja. 2023 nastavljen trend manjeg broja sigurnosnih događanja na BP.
Planirana realizacija u tekućoj godini: Nakon provedene evaluacije i analize poduzetih mjera i ostvarenih rezultata  donesen je zaključak o storniranju aktivnog provođenja mjera i radnji iz navedenog projekta . Planirano praćenje, analiza događaja, neposredni  uvid na rizičnim BP  te predlaganje i poduzimanje selektivnih mjera u dogovoru sa PP i poslodavcima a posebno u pripremi turističke sezone. 
Planirana evaluacija: NE
Napomena bitna za vođenje projekta: Aktivna suradnja sa poslodavcima i projekt kao primjer pozitivne prakse usmjerene i situacijske prevencije sa pozitivnim rezultatima i dobrom povratnom informacijom od uposlenika.  Projekt se provodio od 2010. do prosinca 2022, a  nakon pozitivnih rezultata evaluacije donesen je zaključak o storniranju aktivnog provođenja mjera i radnji iz navedenog projekta


 
Projektna aktivnost: SIGURNOST STARIJIH OSOBA
 
Nositelj projektne aktivnosti:  Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja:  Od 2012. do 01. prosinca 2022. Nova projektna dokumentacija za vremenski period 2023/2024
Planirano praćenje pokazatelja: Da                                                
Ciljevi projektne aktivnosti: Jačanje svijesti starijih osoba o opasnostima koje im prijete, senzibilizacija javnosti za problematiku činjenja kaznenih djela prijevara i drskih krađa na štetu osoba starije životne dobi, te njihove posljedice, kao i stradavanje starijih osoba u prometu, jačanje osjećaja sigurnosti kod osoba starije životne dobi, smanjenje broja izvršenih kaznenih djela na štetu starijih osoba.
Ciljane grupe: Osobe starije životne dobi, djelatnici Domova za starije i nemoćne osobe, djelatnici  Udruga za umirovljenike, ukupna javnost
Pregled planiranih aktivnosti: Medijska kampanja, edukacija starijih osoba u Domovima za starije osobe i u Udrugama umirovljenika, podjela informativnih letaka, suradnja sa udrugama umirovljenika
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije:  Ranijih godina održana su edukativna predavanja u Domovima za starije osobe, i to četiri u Splitu, a jedno u Makarskoj. Sedam edukativnih predavanja održano je udrugama na području grada Splita i Makarske. Prilikom edukacija sudionicima su uručeni informativni materijali „Sigurnost starijih osoba“. O ovoj temi govorilo se i na specijaliziranim radio emisijama i u dnevnom tisku. Distribucija informativnih materijala obavljena je na području cijele PU splitsko-dalmatinske.  2016. nastavilo se s održavanjem predavanja u Udrugama umirovljenika i Domovima za starije osobe, s ciljem informiranja o tome što se događa i savjetima o samozaštitnom ponašanju. Održan je veći broj predavanja u Udrugama umirovljenika (Split, Solin, Kaštela, Trogir, Brač, Vrgorac, Makarska), na kojima su i podijeljeni info materijali. Sve je praćeno medijskim savjetovanjem i informiranjem. Distribucija informativnih materijala obavljena na različitim manifestacijama koje organizira PU ili na kojima smo sudjeluje, kao i u komunikaciji sa starijim osobama.  2017.godine održan je veći broj predavanja u Udrugama umirovljenika na širem području Županije, uz podjelu informativnih materijala. Kroz medije je izvršeno medijsko savjetovanje i informiranje javnosti. Posebno je obilježen Dan starijih osoba. Distribuirani su informativni materijali na različitim manifestacijama koje organizira ova Policijska uprava. U 2018. godini održan je veći broj predavanja na širem području Županije sa cca. 500 nazočnih osoba.  Distribuirani novi preventivni materijali. Provođeno medijsko savjetovanje i informiranje javnosti. Posebno je obilježen Dan starijih osoba uz prigodnu kazališnu predstavu na temu sigurnosti starijih osoba. Unaprijeđena kriminalistička prevencija otkrivanja počinitelja. 2019. nastavilo se sa aktivnostima kroz predavanja i podjelu informativnog materijala starijim osobama u dogovoru sa udrugama umirovljenika i udrugama koje skrbe o starijim osobama. Zbog situacije sa pandemijom tijekom 2020/21. izostao je dio predavanja i edukaciju starijih osoba. 2022 i 2023 intenzivirana podjela i izrada novih info. materijala. Analiza svih događanja i smanjenje broja KD na štetu starijih osoba.  Sa gradom Splitom i drugim lokalnim zajednicama  zajednička aktivnost usmjerena na edukaciju i savjetovanje starijih osoba i osoba koje brinu za iste uz analizu pojedinačnih događanja. Kontinuirano medijsko informiranje i savjetovanje građana.
Planirana realizacija u tekućoj godini: Provedenom evaluacijom i analizom ostvarenih rezultata planira se nastavak aktivnosti širenjem na sve aspekte sigurnosti i nove partnere. Intencija je smanjenje tamne brojke, sprječavanje specifičnih oblika prevara i nasilja nad starijim osobama te poboljšanje prevencije kod sudjelovanja u prometu kao i utvrđivanje novih ciljanih grupa (mediji, obitelj ,cjelokupna javnost).
Planirana evaluacija: Da -siječanj 2025.
Napomena bitna za vođenje projekta: Radi se o projektu PU koji se provodio od 2012.  Nakon zadnje evaluacije 2022.  s obzirom na specifičnost i značaj ciljane grupe ovog projekta i pozitivne pokazatelje te rezultate evaluacije, nastavit će se provedba projekta još dvije godine do 31.prosinca 2024.  sa istim ciljevima
 


Projektna aktivnost - PREVENCIJA RAZBOJNIŠTVA
 
Nositelj projektne aktivnosti: Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja: kontinuirano od 2012.
Planirano praćenje pokazatelja: Da
Ciljevi projektne aktivnosti: Smanjenje broja KD razbojništva, podizanje razine samozaštitnog ponašanja uposlenika u ugroženim objektima, podizanje razine ciljane preventivne aktivnosti policijskih službenika i smanjivanje osjećaja straha od kriminaliteta.
Ciljana grupa: Novčarske institucije i trgovine te uposlenici navedenih ustanova.
Pregled planiranih aktivnosti: Izrada projektne dokumentacije, edukacija policijskih službenika, aktivnost putem medija, rad s ciljanim kategorijama ugroženih objekata, izrada i distribucija preventivnih materijala vlasnicima, voditeljima poslova te uposlenicima ugroženih objekata, aktivnost u ciljanim vremenskim periodima sukladno riziku, kriminalističko taktičke mjere i radnje sa ciljem otkrivanja i procesuiranja počinitelja, evaluacija i primjena novih metoda na ciljanom području uz angažman specijaliziranih linija rada.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije: Tijekom 2014. godine smanjenje KD razbojništava, u odnosu na 2012 i 2013. Provođenje ciljane aktivnosti intenzivnim radom na terenu i suradnjom s novčarskim i trgovačkim institucijama. Održan veliki broj predavanja poslodavcima i zaposlenicima ugroženih objekata. Tijeku 2015 godine povećanju broja KD razbojništva te značajno smanjenje 2016. U 2017 i 2018 stagniranje broja u odnosu na petogodišnji period sa značajnim rastom 2019.g.  Povećane aktivnosti u modelu informiranja i savjetovanja te selektivne prevencije prema rizičnim objektima . Posebno obrađeni sektori trgovine i uslužnih djelatnosti te novčarske institucije. Tijekom 2020 g. ukupno smanjenje broj KD razbojništva na razini PU SD.  Tijekom 2021 nastavak trenda smanjenja KD razbojništva za 30%. Izrađen i distribuiran novi preventivni materijal. U 2022 godini nastavak smanjenja za 38%  i ukupno evidentiranih 27 KD razbojništva.  Tijekom 2023 bilježi se povećanje KD razbojništva ( 41) u odnosu na 2022 ali stagniranje u odnosu na 2021 ( 44 KD). 2024 bilježi se 47 KD razbojništva.
Planirana realizacija u tekućoj godini: Izrađena interna evaluacija rada zadnje dvije godine. Potvrđena uspješnost rada u odnosu na pokazatelje iz petogodišnjeg prosjeka. 2024  izrađena nova projektna dokumentacija. Naglasak na selektivnom pristupu visoko rizičnim objektima i zaštiti uposlenika. Projicirani modeli podizanja razine sigurnosne kulture i tehničke sigurnosti. Provedena stavka o postupanju po selektivnim traženijima kriminalističke policije .
Planirana evaluacija: Da za idući dvogodišnji period. Provedena više puta interna evaluacija, sa pozitivnim pokazateljima, detektiranjem slabijih utjecaja i rezultata, pozitivnom praksom  te zaključkom o potrebi nastavka aktivnosti.   
Napomena bitna za vođenje projekta: Projekt se obavlja u koordinaciji više PP, te po aktualnim sugestijama kriminalističke policije.