Prevencija imovinskog kriminaliteta

  • Slika PU_SD/br.1. Provale u domove_page-0001.jpg
  • Slika
Projektna aktivnost ZAŠTITITE VAŠE DOMOVE OD PROVALA I KRAĐA
Nositelj projektne aktivnosti:  Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja: Od 2011. kontinuirano
Planirano praćenje pokazatelja: Da                                              
Ciljevi projektne aktivnosti: Senzibiliziranje javnosti za problematiku vršenja kaznenih djela krađa, teških krađa, provala u domove (stanove i obiteljske kuće), s ciljem jačanja mjera samozaštite,  sigurnosne kulture, te podizanje razine subjektivnog osjećaja sigurnosti kod građana.
Ciljane grupe: Građani, vlasnici i korisnici stambenih jedinica (kuće i stanovi).
Pregled planiranih aktivnosti: Informiranje javnosti, edukacija građana o samozaštitom ponašanju, izrada informativnog letka i distribucija, kriminalističko taktičke mjere i radnje, angažiranje kontakt policajaca na kontakt rajonu, vrednovanje učinka i primjena novih metoda na ciljanom području.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije: Distribuirali su se informativni materijali i održavani su medijski nastupi.  Nakon evaluacije izrađena nova planska dokumentacija za vremenski period 2017/2019.  2013. izvršeno je ukupno 314 kaznenih djela provala u domove, u 2014. izvršeno je 225 kaznenih djela provala u domove, dok je  u 2015. godini izvršeno 169 kaznenih djela provala u domove, što je pad za 24,9 %.  U tijeku 2015. godine prevladavale su mjere  usmjerene prevencije, medijska kampanja, pojačana aktivnost u periodu turističke sezone  te distribucija info-materijala na ciljanim područjima policijske uprave. U 2016. izvršene su 122 provale u domove, što predstavlja pad u odnosu na prethodnu godinu za 28 %.  Izrađen je novi preventivni materijal (letci), koje je tiskala Splitsko-dalmatinska Županija, Odbor za sigurnost. U suradnji sa HGK održan sastanak sa predstavnicima tvrtki koje se bave upravljanjem stambeno poslovnim jedinicama i dogovorena suradnje po projektu. U suradnji sa Gradom Splitom i JVP održane su edukacije u GK s visokim zgradama. 2018 bilježe se povećanje broja KD provala u domove te intenzivan rad po projektnim zadacima. Unaprijeđena suradnja sa drugim ustrojstvenim jedincima na kriminalističkoj prevenciji. Intenzivan rad u turističkoj sezoni uvjetovano serijom provala.
Tijekom 2019 selektivni rad putem Mobilnog preventivnog centra policije po modelu usmjerene prevencije. Tijekom 2020. pad KD-a provala u domove za cca - 50 % u odnosu na 2019 godinu.2021.  smanjenje broja KD provala u domove za cca 54 % u odnosu na 2020 god. godinu, a trend se nastavio i u 2021 godini  kada je bilo 16,2 % manje provala. Tijekom 2022 i 2023. bilježi se porast kaznenih djela provala u domove (2023 139 KD od čega 71 u Splitu i to posebno tijekom ljetnih mjeseci. Istaknuta aktivnost sa MPCP na području grada Splita i  aktivnost u dijelu krim. prevencije. Distribucija info.  materijala. Izrađena nova projektna dokumentacija za razdoblje od 15. siječnja 2024 do 01.siječnja 2026.
Planirana realizacija u tekućoj godini: Distribucije preventivnih letaka, javni nastupi, rad sa MPCP i selektivna i usmjerena prevencija u suradnji i po uputama krim. policije. Praćenje negativnih trendova i planska aktivnost u od svibnja do kolovoza. 
Planirana evaluacija: DA - periodično po aktivnostima iz projektne dokumentacije dokumentaciji te završno u siječanj 2026.   
Napomena bitna za vođenje projekta: Projekt se provodi selektivno na području cijele PU splitsko-dalmatinske.

 
Projektna aktivnost ZAŠTITITE VAŠE MOTOCIKLE I MOPEDE OD KRAĐE
Nositelj projektne aktivnosti:  Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja: Od 2011. do 2021. (nastavaka selektivnim praćenjem i planiranjem posebnih aktivnosti kroz druge projektne aktivnosti)
Planirano praćenje pokazatelja: Da
Ciljevi projektne aktivnosti: Smanjenje KD krađa mopeda i motocikala, te njihovih dijelova, podizanje razine samozaštitonog ponašanja i povećanje sigurnosti vozača motocikala i mopeda u prometu.
Ciljane grupe: Vlasnici i korisnici mopeda i motocikala
Pregled planiranih aktivnosti: Informiranje javnosti kroz izravnu komunikaciju s medijima, edukacija građana o samozaštitom ponašanju, izrada preventivnog letka i distribucija na cijelom području PU, kriminalističko taktičke mjere i radnje sa ciljem otkrivanja i procesuiranja počinitelja, angažiranje po redovnim zadaćama kontrole prometa.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije: U 2013. izvršeno je ukupno 145 , u 2014.  82 , dok je  u 2015.  izvršeno 106  krađa motocikala, što je porast za 29,8 %.  Tijekom 2015 godine rađena je kvartalna analiza te usmjeravanje preventivnih aktivnosti. U 2016. izvršene su 82 krađe motocikala i mopeda, što predstavlja smanjenje za 22,6 % . Izrađeni su preventivni materijal (letci), koje je tiskala Splitsko-dalmatinska Županija, Odbor za sigurnost.  U 2017. tiskani novi redizajnirani letci koji su selektivno dijeljeni putem policijskih ophodnji (policijski motociklisti) kao i na prigodnim aktivnostima zajedno sa Službom za sigurnost cestovnog prometa u preventivnoj akciji „Sigurnost motociklista“.   2018.  - održana press konferencija vezano za preventivnu akciju „Sigurno na dva kotača“, te uključivanje u  provedbi preventivno-sigurnosne akcija „Dani tehničke ispravnosti motocikla 2018“, Dostavljeno preventivni materijali u specijalizirane prodavaonice. Bilježi se smanjenje broja krađa u odnosu nas trogodišnji promatrani period. Tijekom 2019 , 2020. i 2021. izvršena distribucija preventivnih materijala i intenziviran rad sa MPCP. U periodu od 2019. do 2022. bilježi se kontinuirano smanjenje  KD krađa mopeda i MTC-a. Problematika stradavanja u prometu realizirana i kroz druge aktivnosti i kampanje Policijske uprave i ciljana predavanja. Kontinuirana tromjesečna analiza počinjenih KD . 
Planirana realizacija u tekućoj godini: Distribucije preventivnih letaka, javni nastupi, rad sa MPCP i sudjelovanje u preventivnim akcijama i kampanjama sa Službom prometne policije.  Aktivni rada sa udrugama i zahvaćanje populacije mlađih korisnika kroz projekt Sigurnost cestovnog prometa.
Planirana evaluacija: DA interna 2021gdoien  sa zaključkom o storniranju ukupne projektne aktivnosti i vođenju izdvojenih i ciljanih aktivnosti te praćenju negativnih trendova .   
  
Projektna aktivnost: RANO PREPOZNAVANJE I PREVENCIJA NEGATIVNIH TRENDOVA KAZNENIH DJELA
 
Nositelj projektne aktivnosti: Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja:  2023/2024.
Planirano praćenje pokazatelja: Da                                            
Ciljevi projektne aktivnosti: Rano prepoznaje negativnih pojavnosti,  smanjenje broja kaznenih djela, senzibilizacija javnosti, kao i ciljanih skupina, rano otkrivanje pojavnih oblika kaznenih djela i prekršaja, poboljšanje tehničke zaštite u objektima.
Ciljane grupe: Javnost u cjelini, pravne osobe - trgovačka društva, rizične skupine, policijski službenici
Pregled planiranih aktivnosti: Praćenje i analiza stanja, suradnja sa vanjskim subjektima, senzibiliziranje ciljanih skupina, edukacija ciljanih skupina i distribucija promotivnog materijala, ciljano usmjeravanje rada policije po prevenciji.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije:  Održano oko 30 predavanja, kojima je nazočilooko 600 djelatnika raznih trgovačkih društava („Tisak“, „Konzum“,“ Tommy“, “Croatia osiguranje“ ,“Hrvatska pošta“d.d. „ HŽ“d.o.o., „Ljekarne Splitsko-dalmatinske županije“, veliki Prodajni Centri u vlasništvu stranih tvrtki, Sportske kladionice). Održan je niz radnih sastanaka sa odgovornim osobama navedenih trgovačkih društava, kao i drugih trgovačkih društava („Ribola“ „Studenac“, Hotel „Lav“, „Bipa“, „DM“, „Kozmo“ i dr.). Podijeljen je veliki broj raznih promotivnih info materijala („Zaštitite vaše domove od provala i krađa“, „Razbojništva - savjeti za samozaštito ponašanje“ i dr.). Posebna pozornost posvećena je prevenciji događanja na štetu rizičnih grupa, kroz izravnu komunikaciju, savjetovanje i informiranje. Tijekom 2016. su održana predavanja djelatnicima „HŽ“, „Sportskih kladionica“, „INA“, te veći broj radnih sastanaka i edukacija sa odgovornim osobama različitih skupina pravnih osoba, od trgovačkih društava do prodajnih centara. Ciljanim mjerama prevencije usmjeravan rad policije i prema rizičnim skupinama,. U cilju informiranja i savjetovanja javnosti kroz provedbu različitih selektivnih aktivnosti podijeljeni preventivni info materijali. U 2017. godini održan je veliki broj sastanaka s odgovornim osobama različitih skupina trgovačkih društava, partnerima iz ovog projekta  kao i tri velika Trgovačka centra u Splitu, te odgovornim osobama  poslovnih banaka s našeg područja. Posebno informiranje i savjetovanje uoči turističke sezone, festivala „Ultra“, kao i uoči Božićnih blagdana. Održano predavanje djelatnicima kladionica  u cilju edukacije, informiranja i savjetovanja djelatnika ugroženih mogućim izvršenjima kaznenih djela Razbojništva. Tijekom 2018 velik broj aktivnosti usmjerenih na početne pojavnosti imovinskih KD, oštećenja imovine uz naglasak na vođenje osobnih razgovora i savjetovanje. Posebnost veća suradnja sa kriminalističkom policijom i nastavak rada sa većim poslovnim subjektima.Tijekom 2019 godine održano je više radnih sastanaka sa odgovornim osobama većih trgovačkih društava kao i kladionica i kockarnica kojom prilikom su isti savjetovani i educirani u svezi poduzimanja mjera samozaštitnog ponašanja a podijeljeno je više informativnog materijala sa savjetima i preporukama. Uvjetovano pandemijom dio planiranih aktivnosti i ciljana edukacija je reduciran. 2023 nastavljena aktivnost selektivnim  pisanim prijedlozima i savjetima /turistička sezona, božićni i novogodišnji blagdani/ i kontaktom s odgovornim osobama. Posebni naglasak na prevenciji računalnih prevara, požare, izdvojena imovinska KD te na situacije narušenog osjećaja sigurnosti. Analiza dojava građana i detektiranje negativnih trendova.     
Planirana realizacija u tekućoj godini: Sukladno ciljevima iz projektne dokumentacije 2023/2024, koristiti nove modele praćenja po pitanju ranog prepoznavanja negativnih trendova, koordinacije sa specijaliziranim službama te informiranja i savjetovanja šire javnosti, rizičnih skupina te odgovornih osoba i pojedinaca.     
Planirana evaluacija: Da, siječanj 2025.
Napomena bitna za vođenje projekta: Radi se o projektu PU splitsko-dalmatinske, koji se provodio od 2013. te je nakon pozitivnih rezultata evaluacije 2022 planiran za daljnje provođenje do kraja 2024.
 
Projektna aktivnost PREVENCIJA KRIMINALITETA NA BENZINSKIM POSTAJAMA
 
Nositelj projektne aktivnosti: Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja: Od 2020. do zaključno 2022. (planiran nastavak praćenja problematike  osobnim zaduženjem )
Planirano praćenje pokazatelja: Da
Ciljevi projektne aktivnosti: Smanjenje broja kaznenih djela razbojništva, teških krađa i krađa na benzinskim postajama za10% tijekom trajanja projekta, u odnosu na trogodišnji  promatrani period, od 2018. do 2020. godine, podizanje razine samozaštite, odnosno samozaštitnog ponašanja uposlenika na visoko rizičnim benzinskim postajama. Podizanje razine suradnje i komunikacije policijskih službenika na policijskim postajama sa uposlenicima i voditeljima poslova na visoko rizičnim benzinskim postajama.
Ciljana grupa: Vlasnici izdvojenih benzinskih postaja, djelatnici i voditelji poslova na benzinskim postajama i policijski službenici.
Pregled planiranih aktivnosti: Informiranje i savjetovanje, te unaprjeđenje situacijskih mjera prevencije i ukupne razine tehničke zaštite, izrada i distribucija ciljanog informativnog materijala te osiguranje dostupnosti većem broju uposlenika, aktivni rad na terenu od strane specijaliziranih službi i policijskih službenika.
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije: U okviru aktivnosti iz 2010. godine izvršeno je snimanje stanja i zahvati u djelu situacijske prevencije, kroz aktivni odnos sa poslodavcima, od rasvjete do isticanja upozorenja kao i dodatnih fizičkih i tehničkih mjera zaštite, provedena je edukacija uposlenika i voditelja poslova po različitim segmentima, uz kontinuirano informiranje izravno ili preko poslodavaca, pojačani obilazak ugroženih objekata i kontakt sa uposlenicima, raščlamba i evaluacija poduzetih mjera i radnji, te definiranje i redefiniranje ciljeva. Zaključna evaluacija 2014. godine sa pokazateljima uspješnog vođenja  i smanjenje pokazatelja ugroze od kaznenih djela i prekršaja. Tijekom 2015.  ostvarena je Komunikacija i suradnja sa  odgovornim osobama, trgovačkih društava koja posluju kroz rad benzinskih postaja, kroz održavanje radnih sastanaka, kao i dostavljanjem pisanih preporuka u cilju podizanja razine sigurnosti u objektima.  2016. održano je više radnih sastanaka s odgovornim osobama trgovačkih društava na području PU. Održana je i edukacija poslovođa B.P. „INA“, kao najvećeg i najznačajnijeg partnera u provedbi ovog projekta. Izvršen i obilazak ciljanih benzinskih postaja u cilju praćenja stanja i uočavanja eventualnih pojavnosti kroz koordinaciju rada više ustrojstvenih jedinica. Aktivnosti su posebno uvjetovane turističkom sezonom. Pokazatelji praćenja su pozitivni.  2017.godine održano je više radnih sastanaka s odgovornim osobama trgovačkih društava koja posluju na području PU splitsko-dalmatinske. Posebno su ostvareni kontakti uoči turističke sezone, festivala „Ultra“, kao i uoči Božićnih blagdana u cilju informiranja, te davanja savjeta i upozorenja obzirom na specifičnosti u tim razdobljima. U više navrata izvršen obilazak benzinskih postaja koje su procijenjene kao ugrožene, obzirom na pokazatelje. 2018  u dogovoru sa PP ažurirani visoko rizični objekti prema lokacijama i događanjima. Kontinuirani osobni kontat sa savjetima i uputama za voditelje poslovanja. Iniciranje mjera uvjetovano rizicima turističke sezone i pojedinih izdvojenih objekata.
Tijekom 2019/2020 nastavljena je dobra suradnja sa odgovornim osobama BP,o držano je više sastanaka sa voditeljima  kojom prilikom su ukazivani uočeni nedostaci i predlagane dodatne mjere samozaštitnog ponašanja. U 2021i 2022 bilježi se manji broj KD na BP. Selektivno vršen obilazak visoko rizičnih BP. Koordinacija sa PP i  odgovornim osobama po prijavljenim događanjima. Izrađeni novi  pisani savjeti za uposlenike i voditelje poslovanja. 2023 nastavljen trend manjeg broja sigurnosnih događanja na BP.
Planirana realizacija u tekućoj godini: Nakon provedene evaluacije i analize poduzetih mjera i ostvarenih rezultata  donesen je zaključak o storniranju aktivnog provođenja mjera i radnji iz navedenog projekta . Planirano praćenje, analiza događaja, neposredni  uvid na rizičnim BP  te predlaganje i poduzimanje selektivnih mjera u dogovoru sa PP i poslodavcima a posebno u pripremi turističke sezone. 
Planirana evaluacija: NE
Napomena bitna za vođenje projekta: Aktivna suradnja sa poslodavcima i projekt kao primjer pozitivne prakse usmjerene i situacijske prevencije sa pozitivnim rezultatima i dobrom povratnom informacijom od uposlenika.  Projekt se provodio od 2010. do prosinca 2022, a  nakon pozitivnih rezultata evaluacije donesen je zaključak o storniranju aktivnog provođenja mjera i radnji iz navedenog projekta


 
 
 
Projektna aktivnost: SIGURNOST STARIJIH OSOBA
 
Nositelj projektne aktivnosti:  Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Ne
Vrijeme provođenja:  Od 2012. do 01. prosinca 2022. Nova projektna dokumentacija za vremenski period 2023/2024
Planirano praćenje pokazatelja: Da                                                
Ciljevi projektne aktivnosti: Jačanje svijesti starijih osoba o opasnostima koje im prijete, senzibilizacija javnosti za problematiku činjenja kaznenih djela prijevara i drskih krađa na štetu osoba starije životne dobi, te njihove posljedice, kao i stradavanje starijih osoba u prometu, jačanje osjećaja sigurnosti kod osoba starije životne dobi, smanjenje broja izvršenih kaznenih djela na štetu starijih osoba.
Ciljane grupe: Osobe starije životne dobi, djelatnici Domova za starije i nemoćne osobe, djelatnici  Udruga za umirovljenike, ukupna javnost
Pregled planiranih aktivnosti: Medijska kampanja, edukacija starijih osoba u Domovima za starije osobe i u Udrugama umirovljenika, podjela informativnih letaka, suradnja sa udrugama umirovljenika
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije:  Ranijih godina održana su edukativna predavanja u Domovima za starije osobe, i to četiri u Splitu, a jedno u Makarskoj. Sedam edukativnih predavanja održano je udrugama na području grada Splita i Makarske. Prilikom edukacija sudionicima su uručeni informativni materijali „Sigurnost starijih osoba“. O ovoj temi govorilo se i na specijaliziranim radio emisijama i u dnevnom tisku. Distribucija informativnih materijala obavljena je na području cijele PU splitsko-dalmatinske.  2016. nastavilo se s održavanjem predavanja u Udrugama umirovljenika i Domovima za starije osobe, s ciljem informiranja o tome što se događa i savjetima o samozaštitnom ponašanju. Održan je veći broj predavanja u Udrugama umirovljenika (Split, Solin, Kaštela, Trogir, Brač, Vrgorac, Makarska), na kojima su i podijeljeni info materijali. Sve je praćeno medijskim savjetovanjem i informiranjem. Distribucija informativnih materijala obavljena na različitim manifestacijama koje organizira PU ili na kojima smo sudjeluje, kao i u komunikaciji sa starijim osobama.  2017.godine održan je veći broj predavanja u Udrugama umirovljenika na širem području Županije, uz podjelu informativnih materijala. Kroz medije je izvršeno medijsko savjetovanje i informiranje javnosti. Posebno je obilježen Dan starijih osoba. Distribuirani su informativni materijali na različitim manifestacijama koje organizira ova Policijska uprava. U 2018. godini održan je veći broj predavanja na širem području Županije sa cca. 500 nazočnih osoba.  Distribuirani novi preventivni materijali. Provođeno medijsko savjetovanje i informiranje javnosti. Posebno je obilježen Dan starijih osoba uz prigodnu kazališnu predstavu na temu sigurnosti starijih osoba. Unaprijeđena kriminalistička prevencija otkrivanja počinitelja. 2019. nastavilo se sa aktivnostima kroz predavanja i podjelu informativnog materijala starijim osobama u dogovoru sa udrugama umirovljenika i udrugama koje skrbe o starijim osobama. Zbog situacije sa pandemijom tijekom 2020/21. izostao je dio predavanja i edukaciju starijih osoba. 2022 i 2023 intenzivirana podjela i izrada novih info. materijala. Analiza svih događanja i smanjenje broja KD na štetu starijih osoba.  Sa gradom Splitom i drugim lokalnim zajednicama  zajednička aktivnost usmjerena na edukaciju i savjetovanje starijih osoba i osoba koje brinu za iste uz analizu pojedinačnih događanja. Kontinuirano medijsko informiranje i savjetovanje građana.
Planirana realizacija u tekućoj godini: Provedenom evaluacijom i analizom ostvarenih rezultata planira se nastavak aktivnosti širenjem na sve aspekte sigurnosti i nove partnere. Intencija je smanjenje tamne brojke, sprječavanje specifičnih oblika prevara i nasilja nad starijim osobama te poboljšanje prevencije kod sudjelovanja u prometu kao i utvrđivanje novih ciljanih grupa (mediji, obitelj ,cjelokupna javnost).
Planirana evaluacija: Da -siječanj 2025.
Napomena bitna za vođenje projekta: Radi se o projektu PU koji se provodio od 2012.  Nakon zadnje evaluacije 2022.  s obzirom na specifičnost i značaj ciljane grupe ovog projekta i pozitivne pokazatelje te rezultate evaluacije, nastavit će se provedba projekta još dvije godine do 31.prosinca 2024.  sa istim ciljevima
 
Projektna aktivnost ZAJEDNO

Nositelj projektne aktivnosti:  Ured načelnika PU splitsko-dalmatinske
Nacionalna razina: Da
Vrijeme provođenja: Od 2014 godine kontinuirano
Planirano praćenje pokazatelja: Da                                               
Ciljevi projektne aktivnosti: Senzibiliziranje javnosti i osoba iz ciljanih skupina o problematici trgovanja ljudima, podizanje razine svijesti učenika završnih razreda srednjih škola, poticanje na odgovornu reakciju, prepoznavanje i otklanjanje potencijalnih prijetnji, podizanje razine znanja policijskih službenika, podizanje razine znanja i svijesti službenika inspekcijskih službi (turistička, radna, porezna), 
Ciljane grupe:  Javnost u cjelini, učenici završnih razreda srednjih škola, policijski službenici srednje stručne spreme, službenici inspekcijskih službi
Pregled planiranih aktivnosti: Medijska kampanja, distribucija informativnih materijala, senzibiliziranje ciljanih skupina, edukacija ciljanih skupina, obilježavanje europskog dana borbe protiv trgovanja ljudima
Sudjelovanje vanjskih partnera: Da
Kratki prikaz pokazatelja realizacije:  2014/2015 -26 predavanja završnim razredima srednjih obrtničkih škola, kojima je nazočilo oko 540 učenika i predavanje za inspekcijske službe kojima je nazočilo  15 djelatnika. Održano je i predavanje djelatnicima vanjskih partnera (Lučke kapetanije i Carinske uprave), kojima je nazočilo 17 djelatnika. Edukacija i senzibilizacija javnosti putem medija. održana javna tribina „Trgovanje ljudima i mjere prevencije“, sa predstavnicima  Crvenog križa, edukacija policijskih službenika, obrađeno 400 informativno-edukativnih upitnika, te podijeljeno više od 1000 predmetnih informativnih letaka osobama koje su ispunjavale informativni upitnik, po školama prilikom održavanja predavanja, Zavod za zapošljavanje, benzinske postaje uz državnu granicu, osoblju na graničnim prijelazima i djelatnicima poslovnih objekata na granici,…).   2016. -  40 sati predavanja učenicima završnih razreda srednjih obrtničkih i tehničkih školana području grada Splita, Imotskog, Vrgorca i otoka Brača. Predavanja studentima na Ekonomskom fakultetu u Splitu, studentima  na Veleučilištu u Splitu, te mladima u „Klubu mladih Split“ u Splitu. Održan je i radni sastanak sa odgovornim osobama Područnog Carinskog ureda Split ,kao izuzetno bitnoj instituciji u svezi postupanja po problematici trgovanja ljudima. Kontinuirana distribucija informativnih materijala i medijski nastupi.  2017. - 29 sati predavanja učenicima završnih razreda srednjih škola, te 2 predavanja učenicima 8. razreda osnovnih škola. medijsko savjetovanje i informiranje javnosti povodom obilježavanja Europskog dana borbe protiv trgovanja ljudima. 2018  edukacija za 356 učenika uz rad na edukaciji ciljanih grupa uvjetovano migrantskom krizom. Obilježavanje Europskog dana borbe protiv trgovanja ljudima na području grada Vrgorca uz naglasak i svezu sa problematikom ilegalnih migracija. Tijekom 2019/2020 održano je 30 predavanja učenicima završnih razreda srednjih škola kojima je nazočilo oko 620 učenika,kao i predavanje i edukacija korisnicima (22) učeničkog doma u Splitu. Selektivna edukacija građana u pograničnim područjima PGP Trilj, Imotski i Vrgorac. Uvjetovano  pandemijom „COVID“19, u 2021. izostala edukacija ciljanih skupina, dok je 2022 održano 19 predavanja kojima je obuhvaćeno 400 učenika. Tijekom 2023 godine nastavilo se sa predavanjima ciljanim skupinama pa je tako održano 13 predavanja kojima je obuhvaćeno cca 400 učenika završnih razreda srednjih škola. Nastavljen rad podjelom info materijala ciljanim skupinama u područjima koje pokrivaju PGP Trilj, PGP Vrgorac i PGP imotski. Obilježen Europski dan borbe protiv trgovanja ljudima te nastavljena selektivna analiza događanja sa djelatnicima kriminalističke policije koji su nastavili i edukaciju službenika uniformirane policije. 
Planirana realizacija u tekućoj godini:  Nakon provedene evaluacije i utvrđene potrebe i opravdanosti nastavka provođenja ovog projekta, planira se obuhvat što većeg broja učenika završnih razreda strukovnih škola i ciljane grupe studenata, uz proširenje suradnje sa vanjskim partnerima. Također, definirana je potreba nastavka aktivnosti koja nije uvjetovana samo brojem žrtava KD trgovanja ljudima već rizicima odlaska većeg broja mladih u inozemstvo i problematikom ilegalnih migracija kao i lakšim prelaskom granica ulaskom RH od 01.siječnja  u Šengenski prostor
Napomena bitna za vođenje projekta: Uključivanje većeg broja vanjskih partnera koji se bave navedenom problematikom i pronalaženje novih metoda informiranja i edukacije građana.