Rezultati akcije motocikli/mopedi: sankcionirano 250 različitih prometnih prekršaja

Slika /PU%20splitsko-dalmatinska%202022/Vijesti%20(svakodnevno)/Bljeskalica.jpg
FOTO: ilustracija

U nedjelju, 17. ožujka 2024.godine u vremenu od 11 do 16 sati u cilju podizanja razine sigurnosti prometa na cestama, na području Splitsko-dalmatinske županije, provedena je ciljana preventivno-represivna akcija posebno usmjerena na kontrolu vozača motocikala i mopeda. Policijski službenici obavili su nadzor nad 216 vozača motocikala, 26 vozača mopeda, te 418 vozača osobnih vozila.
 
Utvrđeno je i sankcionirano ukupno 250 prometnih  prekršaja od čega se 115 odnosilo na brzinu. Vozači motocikla ostvarili su obilježja ukupno 74 različita prometna prekršaja, a vozači osobnih vozila 174 prekršaja.
 
Tijekom 2023. godini na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske u cestovnom prometu smrtno stradalo 39 osoba od čega čak 12 vozača motocikala. Trećina smrtno stradalih osoba prošle godine bili su vozači motocikla, a od početka ove godine od četiri smrtno stradale osobe, tri su bile osobe s motociklom. Nažalost vozači motocikla najzastupljenija su kategorija sudionika u prometu kada govorimo o najtežim prometnim nesrećama sa smrtnim posljedicama
 
U proteklih pet godina ( 2019-2023)  na području Splitsko-dalmatinske županije smrtno je stradalo 48 vozača/putnika na motociklu, a najčešći uzrok prometnih nesreća bila je brzina  ( 27 slučajeva).
Naprijed navedene broje ukazuju nam da je nužno stalno upućivati upozorenja i pozornost svih sudionika vraćati na temu sigurnosti vozača motora u prometu na cestama.
 
Motociklisti su uz pješake najugroženija skupina sudionika u prometu i njihovo stradavanje povezano kako s neodgovornim i nesavjesnim ponašanjem vozača ostalih motornih vozila, ali  najčešće zbog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa vozača motora. Vozači motocikala često sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
 
U cilju povećanja sigurnosti cestovnog prometa i smanjenja mogućnosti nastanka najtežih prometnih nesreća, još jednom apeliramo na sve sudionike u prometu da povećaju oprez obzirom da se dolaskom toplijeg vremena i sunčanih dana, povećava broj motociklista na cestama. Motocikliste pozivamo da budu odgovorni i savjesni sudionici u prometu, da koriste zaštitu opremu, neodgovorenim ponašanjem ne ugrožavaju sebe i druge.
 
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se nepropisnom ili neprilagođenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita) i bez dostatnog iskustva,
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motocikliste:
  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
 
Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
 
  • smanjite brzinu
  • stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • poštujte ograničenja dopuštene brzine,
  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
  • vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne vozite slalom između vozila,
  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.
Vožnja motocikla je vještina i kao i svaka druga, raste i razvija se vježbom i potrebno je vrijeme kako biste postali odličan vozač motocikla. Odličan vozač nije onaj koji vozi brzo, već onaj tko vozi sigurno. Kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom, ne ispitujte granice na cesti.
Povećajte oprez i uživajte u sigurnoj vožnji!

Stranica