Priopćenje za javnost vezano uz odluku o zahtjevu Upravnog odjela za komunalne poslove Grada Splita

Slika /PU splitsko-dalmatinska 2022/Vijesti (svakodnevno)/Split policija.jpg
FOTO: PU splitsko-dalmatinska

U odnosu na danas javno iznesene navode koji se referiraju na odluku PU splitsko-dalmatinske, potaknuti smo potrebom da javnosti i građanima Grada Splita  iznesemo točne činjenice vezano uz neizdavanje prethodne suglasnosti na zahtjev Grada Splita, Upravnog odjela za komunalne poslove od 19. listopada 2022.godine.

Rješenjem PU splitsko-dalmatinske odbijeno je izdavanje prethodne suglasnosti u predmetu uređenja Ulice Šetalište Ivana Meštovića i prilazima plažama Kaštelet i Kašjuni u Splitu prvenstveno iz razloga jer nisu bili ispunjeni uvjeti za izdavanje prethodne suglasnosti koji su navedeni u čl. 5 st.1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

 Iz dostavljenog zahtjeva nije razvidan cjelovit obuhvat i načini uređenja prometa, a posebno se  to odnosi na uređenje prometa na raskrižju ulice Stjepana Gunjače i Šetalište Ivana Meštrovića što dovodi u pitanje sigurnost i protočnost cestovnog prometa u svom dijelu i u suprotnosti je odredbom članka 2. st.1 t.9 Zakona o sigurnosti prometa na cestama i čl. 98 Zakona o cestama.

Dostavljenim elaboratom ograničavala se mogućnost korištenja prometnice Šetalište Ivana Meštrovića za sve građane. Naime, bilo je planirano postavljanje rampe koja bi onemogućavala redovan promet, već bi samo vozila s posebnim dozvolama bila u mogućnosti iz ulice Stjepana Gunjače skrenuti desno na Šetalište Ivana Meštrovića prema Marjanu, Kašteletu i Kašjunima.
 
Šetalištem Ivana Meštrovića mogla bi prometovati samo ona vozila koja dobiju dozvolu Grada Splita. Šetalište Ivana Meštrovića je važna javna prometnica i trebala bi biti dostupna svima, a postavljanjem rampe u Ulici Stjepana Gunjače dovelo bi u pitanje normalno funkcioniranje prometa ne samo na toj ulici, već i u okolnim ulicama. Dovelo do stvaranja novih gužvi, zastoja i problema u prometu, prvenstveno sagledavajući činjenicu da bi rampa bila postavljena na cesti, u zapadnoj traci.
 
Podredno,  ova prometnica nema alternativu u vidu nekog drugog pristupnog puta ili prometnice za građane koji tamo žive i sve ostale građane, pa se postavlja pitanje ograničavanja sloboda kretanja na javnoj prometnici.
 
Nadamo se da smo i javnosti, ali i zainteresiranim dionicima postupka, na ovaj način jasno prezentirali razloge zbog kojih smo donijeli na zakonu utemeljenu odluku.

Konačno, nije nebitno za istači da na ovo rješenje podnositelj zahtjeva nije ni podnio žalbu, na koju stranke imaju zakonsko pravo, što možda ide u prilog činjenici da će u budućnosti promišljati o drugačijim alternativama kada je u pitanju uređenje prometa u ovom dijelu Splita, možda čak i u okviru ovog rješenja respektirajući kako prava građana, tako i prometne zakone, a sve u cilju donošenja cjelovitog i trajnog rješenja kojim će se riješiti kako problem prometa u mirovanju, ali i onemogućavanje stvaranja dodatnih zastoja i gužvi na ovom području.
 
 

Stranica