- Objavljeno: 23.08.2022.
Pilot projekt iz kojeg je nastao komunikacijski priručnik
Provedba pilot projekta među policijskim službenicima PP Trogir započela je u travnju 2022.godine i uključuje niz edukacija, predavanja i praktičnih vježbi o komunikacijskim vještinama
Kako je nastao „Komunikaciji podsjetnik za policajce“ - pilot projekt Policijske postaje Trogir
Komunikacijski podsjetnik za policajce, autora Marka Doljanina – načelnika PP Trogir, je priručnik o tome kako i na koji način razgovarati s građanima od kojih tražimo informaciju, odnosno s građanima koji trebaju našu pomoć. U dosadašnjoj praksi utvrdili smo kako postoji prostor za napredak i unaprjeđenje komunikacije, posebno u određenim situacijama kada građanin treba našu potpunu pažnju. Osim toga, analizirajući dosadašnje komunikacijske okvire, ali i pohvale građana koji su istakli dobre primjere, željeli smo napraviti iskorak u unaprjeđenju i poboljšanju komunikacije.
Zašto?
Iz jednostavnog razloga. Bolja komunikacija dovodi do boljeg razumijevanja, a time i do povećanja povjerenja građana u policiju, a povjerenje je osnova svakog dobrog odnosa.
Ideja je krenula iz Policijske postaje Trogir. Načelnik policijske postaje Marko Doljanin želio je, nakon postizanja željene razine sigurnosti u svim segmentima policijskog posla, unaprijediti i komunikaciju, posebno komunikaciju s građanima i to na način da na jednom mjestu objedini prihvatljive načine i dobra iskustva iz policijske prakse u komunikaciji s građanima. Želio je podsjeti kako često samo treba saslušati osobu i imati vremena za svakog pojedinog građanina.
Užurbani policijski posao, brojnost svakodnevnih zadaća ponekad ne ostavljaju prostor za popravak prvog dojma koji je najznačajniji dio odnosa, a loš prvi dojam teško se mijenja.
„Komunikacijske vještine stoga su iznimno bitan element uspješnosti u obavljanju policijskih poslova zbog čega je nužno da policajci imaju razvijenu svijest o njihovoj važnosti te da ih stalo preispituju i unapređuju“ navedeno je u uvodu Komunikacijskog podsjetnika za policajce.
Komunikacijski podsjetnik je završni proizvod projekta koji se sastojao od predavanja i edukacije policijskih službenika Policijske postaje Trogir. Naime, kako bi objedinio najznačajnije poruke i upute vezane uz način komunikacije, načelnik policijske postaje Marko Doljanin napisao je i na jednom mjestu objedinio osnove kvalitetne i dobre komunikacije između građanina i policijskih službenika, a koji su sadržani u „Komunikacijskom priručniku za policajce“.
Kako?
U sklopu ovog pilot projekta organizirana su predavanja i praktične vježbe, a posebna pozornost bila je usmjerena na razgovor sa žrtvama nasilja. S obzirom na potrebu da se radionice održavaju u manjim grupama, sudjelovali su djelatnici Policijske postaje Trogir i Službe općeg kriminaliteta Policijske uprave splitsko-dalmatinske.
Cilj?
Cilj ovog pilot projekta koji je krenuo iz Policijske postaje Trogir prvenstveno je poboljšanje i unaprjeđenje komunikacijskih vještina policijskih službenika. Usvajanjem novih vještina i poboljšanjem dosadašnjih načina rada, željeli smo unaprijediti odnos građana i policije.
Razgovor je početak svakog postupanja policije, od zaprimanja dojava, razgovora na mjestu događaja, razgovora sa žrtvom ili svjedokom nekog događaja. Bolja komunikacija dovodi do boljeg utvrđivanja činjeničnog stanja, ali pozitivno utječe na dojam kojeg građanin stječe na početku kontakta s policajcem, a time i s policijskim sustavom u cjelini. Bolja komunikacija jača povjerenje građana prema policiji kao instituciji.
Policijski službenici imali su pozitivne dojmove nakon provedene edukacije. Zadovoljni što su imali priliku čuti i „drugu stranu“, odnosno čuti mišljenje „promatrača“, onih koji nas gledaju dok radimo svoj posao, imali su i priliku steći nova znanja i vještine koje će im svakako poslužiti u budućem svakodnevnom radu.
Ukratko, „Komunikacijski podsjetnik za policajce“ osmišljen je i kreiran kako bi još jednom podsjetio policijske službenike kako dobro komunicirati u situacijama u kojima se najčešće nalaze tijekom obavljanja poslova kao što su zaprimanje dojave, razgovor u policijskoj postaji, razgovor sa žrtvama nasilja i slično.
S obzirom na pozitivne reakcije sudionika edukacije, „Komunikacijski priručnik za policajce“ proslijeđen je u sve policijske postaje Policijske uprave splitsko-dalmatinske kako bi bio dostupan svim policijskim službenicima i pomogao im u profesionalnom razvoju.Podsjetnik je objavljen i na službenim stranicama Policijske uprave splitsko-dalmatinske i dostupan je svima koji ga žele pročitati.
Komunikacijski podsjetnik za policajce, autora Marka Doljanina – načelnika PP Trogir, je priručnik o tome kako i na koji način razgovarati s građanima od kojih tražimo informaciju, odnosno s građanima koji trebaju našu pomoć. U dosadašnjoj praksi utvrdili smo kako postoji prostor za napredak i unaprjeđenje komunikacije, posebno u određenim situacijama kada građanin treba našu potpunu pažnju. Osim toga, analizirajući dosadašnje komunikacijske okvire, ali i pohvale građana koji su istakli dobre primjere, željeli smo napraviti iskorak u unaprjeđenju i poboljšanju komunikacije.
Zašto?
Iz jednostavnog razloga. Bolja komunikacija dovodi do boljeg razumijevanja, a time i do povećanja povjerenja građana u policiju, a povjerenje je osnova svakog dobrog odnosa.
Ideja je krenula iz Policijske postaje Trogir. Načelnik policijske postaje Marko Doljanin želio je, nakon postizanja željene razine sigurnosti u svim segmentima policijskog posla, unaprijediti i komunikaciju, posebno komunikaciju s građanima i to na način da na jednom mjestu objedini prihvatljive načine i dobra iskustva iz policijske prakse u komunikaciji s građanima. Želio je podsjeti kako često samo treba saslušati osobu i imati vremena za svakog pojedinog građanina.
Užurbani policijski posao, brojnost svakodnevnih zadaća ponekad ne ostavljaju prostor za popravak prvog dojma koji je najznačajniji dio odnosa, a loš prvi dojam teško se mijenja.
„Komunikacijske vještine stoga su iznimno bitan element uspješnosti u obavljanju policijskih poslova zbog čega je nužno da policajci imaju razvijenu svijest o njihovoj važnosti te da ih stalo preispituju i unapređuju“ navedeno je u uvodu Komunikacijskog podsjetnika za policajce.
Komunikacijski podsjetnik je završni proizvod projekta koji se sastojao od predavanja i edukacije policijskih službenika Policijske postaje Trogir. Naime, kako bi objedinio najznačajnije poruke i upute vezane uz način komunikacije, načelnik policijske postaje Marko Doljanin napisao je i na jednom mjestu objedinio osnove kvalitetne i dobre komunikacije između građanina i policijskih službenika, a koji su sadržani u „Komunikacijskom priručniku za policajce“.
Kako?
U sklopu ovog pilot projekta organizirana su predavanja i praktične vježbe, a posebna pozornost bila je usmjerena na razgovor sa žrtvama nasilja. S obzirom na potrebu da se radionice održavaju u manjim grupama, sudjelovali su djelatnici Policijske postaje Trogir i Službe općeg kriminaliteta Policijske uprave splitsko-dalmatinske.
Cilj?
Cilj ovog pilot projekta koji je krenuo iz Policijske postaje Trogir prvenstveno je poboljšanje i unaprjeđenje komunikacijskih vještina policijskih službenika. Usvajanjem novih vještina i poboljšanjem dosadašnjih načina rada, željeli smo unaprijediti odnos građana i policije.
Razgovor je početak svakog postupanja policije, od zaprimanja dojava, razgovora na mjestu događaja, razgovora sa žrtvom ili svjedokom nekog događaja. Bolja komunikacija dovodi do boljeg utvrđivanja činjeničnog stanja, ali pozitivno utječe na dojam kojeg građanin stječe na početku kontakta s policajcem, a time i s policijskim sustavom u cjelini. Bolja komunikacija jača povjerenje građana prema policiji kao instituciji.
Policijski službenici imali su pozitivne dojmove nakon provedene edukacije. Zadovoljni što su imali priliku čuti i „drugu stranu“, odnosno čuti mišljenje „promatrača“, onih koji nas gledaju dok radimo svoj posao, imali su i priliku steći nova znanja i vještine koje će im svakako poslužiti u budućem svakodnevnom radu.
Ukratko, „Komunikacijski podsjetnik za policajce“ osmišljen je i kreiran kako bi još jednom podsjetio policijske službenike kako dobro komunicirati u situacijama u kojima se najčešće nalaze tijekom obavljanja poslova kao što su zaprimanje dojave, razgovor u policijskoj postaji, razgovor sa žrtvama nasilja i slično.
S obzirom na pozitivne reakcije sudionika edukacije, „Komunikacijski priručnik za policajce“ proslijeđen je u sve policijske postaje Policijske uprave splitsko-dalmatinske kako bi bio dostupan svim policijskim službenicima i pomogao im u profesionalnom razvoju.Podsjetnik je objavljen i na službenim stranicama Policijske uprave splitsko-dalmatinske i dostupan je svima koji ga žele pročitati.