Prijevare – pozivamo građane na oprez

FOTO: ilustracija
 
Zaprimljene su dvije prijave  kaznenog djela Prijevare, jedna u Policijskoj postaji Kaštela i druga u Policijskoj postaji Solin.

Naime, u dva odvojena slučaja, prijavili su prijevaru 74-godišnji muškarac i 63-godišnja žena do koje je došlo kada su zaprimili poruku i stupili u komunikaciju putem mobilne društvene mreže s osobom za koju su mislili da je u pitanju njihova bliska osoba, odnosno u oba slučaja da je u pitanju kćer kojoj je potrebna hitna uplata novca jer je navodno mobitel oštećen i treba kupiti novi. Oštećena 63-godišnjakinja je misleći da uplaćuje kćeri uplatila iznos nešto veći od 1700 eura, dok je oštećeni 74-godišnjak uplatio iznos od gotovo 1400 eura. Nedugo potom oštećeni su stupili u kontakt sa svojom kćerima i shvatili su da su prevareni kada su im kćeri rekle da ništa od njih nisu tražile.

Policijski službenici provode kriminalističko istraživanje.
 
 
Upozoravamo građane da ne nasjedaju na ovakve i slične vrste prijevara. Budite sumnjičavi i ne uplaćujte novac dok niste sigurni u vjerodostojnost osobe s kojom ostvarujete komunikaciju.
 
Informirajte se, budite oprezni, ne poklanjajte povjerenje i osobne podatke bilo kome.

Ukoliko sumnjate na prijevaru, pozivamo građane da svaki takav način komunikacije prijave policiji.
 
Posjetite stranice Web heroj - Ulovimo lika s weba koji tvoje € vreba i saznaj kako i na koji način se zaštititi.

Također, CARNET-ov Nacionalni CERT u rad je pustio novi servis CERT iffy koji korisnicima, prije ili prilikom online kupovine, omogućuje provjeru ima li internetska trgovina obilježja lažnog weba.

Korištenje servisa je jednostavno, a sve što korisnici trebaju napraviti kako bi provjerili internetsku trgovinu je da na stranici https://iffy.cert.hr upišu ili zalijepe URL adresu trgovine koju žele provjeriti te pritisnuti gumb za provjeru.

Više o samoj usluzi možete pročitati na portalu: https://www.cert.hr/cert-iffy-servis-za-provjeru-internetskih-trgovina/ .
 

Stranica